BRONKS & Theater Antigone - Feed me please
Bart Grietens

FEED ME PLEASE (Love, Hate & Everything In Between) (1-4 SO)

BRONKS & Theater Antigone

‘FEED ME PLEASE’ is een zoektocht naar eigenwaarde in de 21ste eeuw en naar de impact van continue aanwezigheid op sociale media op ons zelfbeeld.

Zie mij. Zie mij graag. Haat mij. Volg mij. Abonneer je op mijn leven en ik deel erop los tot ik erbij neerval met een sad muziekje op de achtergrond en een blurry effect op de lens.

Wat als de onlineversie van jezelf zo diepvervlochten is in een web van leugenachtige filters en opgesmukte captions, dat teruggaan naar de naakte waarheid geen optie meer is? Kan de drang naar verbondenheid en “succes” in een virtuele wereld absurde en gevaarlijke proporties aannemen? Influencers, followers en haters: wie pusht er eigenlijk wie? Zijn de bedrijven die dit mee in de hand werken niet medeplichtig? En is er nog plaats voor onzekerheid, twijfel en imperfectie in een koninkrijk waar de volmaaktheid heerst en waar “trollen” en “haters” vrij spel hebben?

Verwacht je aan een multidisciplinaire, energieke theatervoorstelling die de keerzijde van sociale media blootlegt.


over de makers

Haider Al Timimi

Haider Al Timimi is theatermaker, performer en artistiek directeur van Antigone in Kortrijk. Hij werd geboren in Bagdad en groeide op in Gent, waar hij via breaking en hiphop de weg vond naar de podiumkunsten. Als danser en choreograaf werkte hij samen met o.a. Ballet Vlaanderen en Rosas; als acteur en performer met o.a. Union Suspecte, KVS, tg STAN, Walpurgis en BRONKS. Sinds 2012 maakt hij samen met Brigitte Mys en Bart Capelle artistiek werk onder naam van zijn eigen gezelschap Kloppend Hert (‘Ich bin wie du’, ‘Utopera’, ‘Studio Sheherazade’, ‘Zero For Conduct’, e.a.). Hij is medeoprichter van TransfoCollect (Brussel), Jong Gewei (Gent) en Magma (Kortrijk): artistieke ontwikkelingsplatformen die jonge mensen empoweren om via andere dan de geijkte paden hun weg te vinden tot de professionele podiumkunsten.

Haider Al Timimi ziet theater als een platform of ruimte waar alle culturele bouwstenen en invloeden kunnen worden verenigd. De kunstvormen die hieruit voortvloeien putten uit vele tradities. Tradities die zelf al gereisd hebben, die niet meer liggen op een vaste plek van herkomst, maar wel de sporen dragen van de reis.


Aminata Demba

Aminata Demba is een Belgisch-Malinese actrice en presentatrice. Ze was de voorbije jaren te zien in de theatervoorstellingen ‘Dis-moi wie ik ben’ (GEN2020, KVS), ‘De moed om te doden’ (Toneelhuis), ‘Futur Simple’ (De Maan), ‘Konijn met pruimen’ (Laika), ‘Black: The Sorrows of Belgium’ (NTGent), ‘Race’ (ARSENAAL), ‘IEMAND MOET HET DOEN’ (LAZARUS) en ‘Familie Grrr’ (hetpaleis). Daarnaast speelde ze ook gastrollen in tv-series (o.a. ‘Bergica’, ‘De Twaalf’, ‘Gent West’, ‘Zie mij graag’ en ‘De Zonen van Van As’), alsook in films als ‘Lobi Kuna’ (Matthias De Groof), ‘Totenfieber’ (Titus Selge), en ‘Red Sandra’ (Jan Verheyen). In 2017 maakte ze samen met regisseur Leslie Verbeeck de documentaire ‘Pelikaanstraat 20’. ‘De binnenkamer van Binta’, de voorstelling die ze in 2020 maakte i.s.m Laika naar een tekst van Hanneke Paauwe, werd geselecteerd voor Het TheaterFestival 2021. Vorig seizoen creëerde ze samen met Aïcha Cissé, Frédérique Lecomte en Kristin Rogghe de voorstelling ‘C.A.T.C.H.’ (KVS). Dit seizoen gaat ze spannende samenwerkingen aan voor nieuwe creaties als ‘Bazar’ (Laika) geschreven door Aya Sabi en ‘Feed me please’ in een regie van Haider Al Timimi (Bronks/Theater Antigone). Aminata Demba is ook de oprichtster van RepresentBelgium, een initiatief om onze beeldcultuur inclusiever te maken. Vanaf 2023 maakt ze deel uit van het artistiek team van theatergezelschap Laika.


Laurence Roothooft 

Laurence Roothooft studeerde een jaar dans in Codarts Rotterdam en studeerde in 2011 aan de Toneelacademie in Maastricht. Ze speelde de hoofdrol in de Nederlandse langspeelfilm ‘Silent City’ en speelde mee in talrijke theatproducties van SKaGeN, hetpaleis, fABULEUS, Compagnie Cecilia, ARSENAAL/LAZARUS, BRONKS, Toneelhuis, House Crying Yellow Tears, KOPERGIETERY. Vorig seizoen speelde ze mee in ‘BOY’ van Kyoko Scholiers en dit seizoen maakte ze samen met Suze Milius haar eerste solovoorstelling ‘SHE’ bij KOPERGIETERY. Op televisie was Laurence te zien in o.a. ‘Marsman’, ‘Gent West’, ‘Black Out’ en ‘Glad Ijs’. In de 2020 richtte ze met Tom Pintens de Engelstalige band ELDERS op waarin ze zingt. In het voorjaar gaat ze, na de première van ‘Feed me Please’, weer op internationale tour met ‘The Happy Few’ van Randi De Vlieghe/BRONKS.


Lien Thys

Lien Thys studeerde in 2018 af als master aan de spelopleiding van het RITCS in Brussel. Sindsdien speelde ze bij gezelschappen als arsenaal/lazarus, Abattoir Fermé, hetpaleis, Het Nationale Theater, Arne Sierens, De Mannschaft en Theater Stap. In 2020 maakte ze samen met Tim Bogaerts de voorstelling ‘Na de repetitie’, naar de gelijknamige film van Ingmar Bergman, en werden ze geselecteerd voor #nieuwjong op Het Theaterfestival 2021. Vervolgens maakte ze in 2021 samen met Britt Das, Kato Van Ermen en Kyra Verreydt de voorstelling ‘Desperado’, een theatertekst uit de jaren 90 geschreven voor vier mannen, nu opgevoerd.

 

praktische info 

prijzen 

  • prijs kleuter/lager: 7 euro
  • prijs secundair/hoger: 9 euro
  • prijs vrijetijdspas of UiTPAS met kansentarief: 1 euro
  • prijs leerkracht: per 20 leerlingen mag er 1 leerkracht gratis mee

leeftijd 

voor het 1ste, 2de, 3de en 4de middelbaar 

taalniveau 

educatie

download de lesmap

BRONKS & Theater Antigone - Feed me please
Bart Grietens

credits

van en met: Aminata Demba, Lien Thys, Laurence Roothooft
regie en muziek: Haider Al Timimi
scenografie: Stef Stessel dramaturgie: Bart Capelle
lichtontwerp: Stef Stessel & Thomas Clause
video-ontwerp: Freek Willems
video-animatie: Freek Willems & Jack Stessel
geluidsontwerp: Tom Gaublomme & Niels Vanherpe
foto: Bart Grietens 
coproductie Perpodium

met de steun van de taxshelter van de Belgische Federale Overheid via Cronos Invest

logo Vlaanderen

 

www.bronks.be
www.antigone.be